Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alternator - dziwne zachowanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekmw
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:20, 04 Cze 2011    Temat postu: Alternator - dziwne zachowanie

Witam.
Kilka dni temu zanabyłem windka z 2003r. Wczoraj zaświeciła mi się kontrolka od ładowania, ale tylko na chwilę. Powtarzało się to kilkukrotnie. Zauważyłem, że przeważnie zaczyna się świecić przy wyższych obrotach (1500 - 2000). Kiedy zatrzymuję się np. na światłach - lampka gaśnie.
Dziś zmierzyłem napięcie i wyszło że na wyłączonym silniku jest 14,3V. Kiedy włączę silnik jest 15,8V. Czyli ładuje, ale lampka świeci. Pojechałem do warsztatu i mechanik zmierzył napięcie przy pracującym silniku wyszło mu 12V Rolling Eyes
Według mnie alternator ładuje, bo nie ma oznak słabnącego akumulatora (chyba że mam aż tak dobre aku, że jeszcze trzyma Very Happy ).

Podpowiedzcie mi co to może być. Może ktoś z was miał podobne objawy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:19, 04 Cze 2011    Temat postu:

Coś te pomiary (Twoje i mechanika) się rozjeżdżają. Powinno być do MAX 14,65V. Prawdopodobnie masz do wymiany komutatory na wirniku. Albo niedokręcone klemy.

Ostatnio zmieniony przez diku dnia Sob 21:20, 04 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekmw
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:33, 04 Cze 2011    Temat postu:

No właśnie. Te rozbieżności mnie trochę niepokoją, może mam miernik walnięty, ale jakby nie patrzeć, to przy pracującym silniku jest większe napięcie niż przy zgaszonym, więc coś chyba ten alternator jednak daje. Kontrolnie zmierzyłem w matizie mojej żony - wyniki były zbliżone do tych z forda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekmw
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:13, 06 Cze 2011    Temat postu:

No i okazało się:
Diody szlag trafił. 300,- pękło i auto znów sprawne.
Pozdrawiam wszystkich którzy próbowali pomóc i tych, co ewentualnie kiedyś skorzystają Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Pon 11:27, 06 Cze 2011    Temat postu:

300 za diody?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:10, 06 Cze 2011    Temat postu:

Ja ostatnio płaciłem 160 razem z wymianą łożyska. 300 to totalna przesada, chyba że za nowy altek to OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekmw
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:49, 18 Cze 2011    Temat postu:

No niestety - tyle krzyknęli. Gdybym miał trochę więcej czasu, to bym poszukał, a tak, musiałem bulić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Max107
Pasażer z trzeciego rzędu


Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:38, 15 Paź 2011    Temat postu:

Kurcze a ja dziś sprawdziłem ładowanie w swoim aucie i mam 17,7 volta. Troszkę za duże, może ktoś pomoże czego to jest przyczyna i jak w miarę tanio to naprawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diku
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Gierałtów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:42, 15 Paź 2011    Temat postu:

Regulator, a miernik napięcia pewny? Sprawdził bym dla porównania jeszcze innym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:19, 15 Paź 2011    Temat postu:

U mnie, przy złym ładowaniu, trzeba było wymienić komputer. Teraz jest O.K.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin