|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vanbeethoven
Klubowicz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Bielska Bialej Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:26, 15 Paź 2010 Temat postu: Jak podłączyć światła LED dzienne? |
|
|
Proszę o pomoc. Zakupiłem LED-y do jazdy dziennej, chciałbym żeby włączały się samoczynnie po odpaleniu samochodu ( jako jedyne źródło światła), nie zaś z chwilą przekręcenia kluczyka gdyż zgodnie z instrukcją mogą ulec spaleniu w chwili zapłonu. Chciałbym też aby same gasły z chwila włączenia pozostałych świateł. Nie jestem żadnym fachowcem, choć papier technika mam, proszę więc o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy jestem w stanie sam podłączyć te światła w opisany sposób?
2. Co jest potrzebne, jakie przekaźniki itp?
3. Jak je spiąć żeby nie zakłócić pracy instalacji elektrycznej?
PS: Mam gaz sekwencję jeżeli ma to jakieś znaczenie i wiem że z uwagi na porę roku nieco się spóźniłem, ale dopiero teraz mam trochę więcej czasu żeby podłubać przy winnim.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:35, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Gaz w żadnym wypadku nie przeszkadza. Bardzo dobrym pomysłem jest podłączenie pod czujnik ręcznego.(mniej więcej tak jak w oryginale). Jest możliwość podłączenia tak żeby gasły z chwilą włączenia normalnych świateł. Wystarczą dwa przekaźniki - jeden zwierny drugi rozwierny. Kiedyś w coś podobnego się bwiłem. Nad schematem musiałbym chwilę posiedzieć. Nie jest to trudna sprawa, wystarczy zrozumieć zasadę dzałania przekaźnika i wtedy odpowiednio to połączyć i na pewno działa. Największa satysfakcja jest wtedy, gdy się wszystko wymyśli samemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vanbeethoven
Klubowicz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Bielska Bialej Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:58, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Problem jest właśnie z tym wymyśleniem samemu Od czasów technikum w którym uczono mnie obsługi nie istniejących już dzisiaj central telefonicznych minęło już parenaście latek. Rozumiem że jak w sklepie powiem że chcę kupić przekaźniki jeden zwierny drugi rozwierny to będą wiedzieć czego chce. Schemat mogę spróbować odczytać ale byłbym wdzięczny również za praktyczne wskazówki w rodzaju co do czego wpiąć Dzięki za taką szybką odpowiedź i będę wdzięczny za więcej. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:37, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Taki przekaźnik jest w poldku 98 i w górę(taki zielony) wystarczy wygrzebać schemat i odpowiednio podłączyć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:38, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zakładam że ręczny zaciągasz zawsze kiedy odstawiasz auto na postój (ja akurat tak robię) gasną wtedy oryginalne światła dzienne w reflektorach (chyba że nie wszystkie wersje tak mają). Wykorzystał bym ten fakt po to by światła nie włączały się w momencie przekręcenia kluczyka. Podpiął bym się pod styk masowy włącznika kontrolki ręcznego cewką przekaźnika ( w momencie kiedy zaciągniesz ręczny załączysz cewkę przekaźnika rozwiernego co spowoduje przerwanie styku na św. dzienne. Drugi taki sam przekaźnik podłączył bym na kablu prądowym świateł pozycyjnych (bo one załączają sie po przekręceniu włącznika świateł i świecą bez względu na to czy używasz świateł mijania czy drogowych) Teraz wystarczy to tylko odpowiednio spiąć,pamiętając żeby w jednym z przekaźników użyć wyjścia (jak dobrze pamiętam 85b i w drugim 85b) i np. 85b masa do dziennych a w drugim przekaźniku 85b prąd do dziennych. 85b to chyba ten styk który jest zwarty w stanie spoczynku przekaźnika. Nie pamiętam już tego szczegółu, trzeba to sprawdzić na schemacie na przekaźniku (zazwyczaj jest nadrukowany) To jeden z przykładów, tutaj akurat z wykorzystaniem jednakowych przekaźników. Koszt przekaźnika od 5 do 10 PLN, kilka wsuwek "damskich" zaciskarka do wsuwek, lub lutownica i cyna. Powodzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mysza
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:48, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma czegoś takiego jak 85b. Jest 85 i 86 jako cewka przekaźnika oraz 30 prądowy oraz 87, 87a lub 87b jako wykonawcze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:53, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[/b]Mysza[b] masz rację, wtedy pisałem z pamięci, i tylko jako przykład.
Ostatnio zmieniony przez diku dnia Pon 9:54, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|