|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:23, 08 Lis 2010 Temat postu: Zamek kodowy i przycisk "Tire Reset" |
|
|
Hej
Pomału zgłębiam wiedzę na temat swojego nowego auta , i mam do was Koledzy dwa pytania:
1. Jak rozgryźć zamek kodowy umieszczony na zewnątrz przednich drzwi kierowcy nad klamką ? Nie mam żadnych informacji od nośnie kodu - a żeby go zmienić pewnie trzeba znać stary. Jak zacząć korzystać z tego urządzenia
2. Z lewej strony zegarów, jest panel z włącznikiem świateł, włącznik z regulatorem oświetlenia wewnątrz auta i ... ja mam jeszcze przycisk "TIRE RESET". Po przetłumaczeniu wyszło mi "reset opony" - do czego on służy i jak działa? Cy jest to jakiś system sprawdzania ciśnienia w oponach ?
Oczywiście chodzi o Winiego II z 2001.
Macie takie gadżety siebie? Proszę o pomoc i wyjaśnienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:12, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ad 1. tego nie widziałem
ad 2. jak w większości aut, kiedy zmieniasz koła, zmieniasz w nich ciśnienie wciskasz ten klawisz i ABS będzie wiedział, że ma się nauczyć nowych obrotów kół, bo keidy masz kapcia, to się zmienia promień toczny koła i liczba obrotów, a za tym idzie sygnał o niewłaściwym ciśnieniu i powinna być na zestawie kontrolka
trzeba również mieć na względzie, ze jeśli masz nierównomiernie obciążony samochód i jedno koło dostanie za duze ociążenie, to opona się ugnie mocniej i efekt moze być jak przy kapciu
Ostatnio zmieniony przez kudlaty_bytom dnia Pon 21:13, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:31, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | (...)kiedy zmieniasz koła, zmieniasz w nich ciśnienie wciskasz ten klawisz i ABS będzie wiedział, że ma się nauczyć nowych obrotów kół, bo keidy masz kapcia, to się zmienia promień toczny koła i liczba obrotów, a za tym idzie sygnał o niewłaściwym ciśnieniu i powinna być na zestawie kontrolka (...) |
Nie bardzo rozumiem kudłaty_bytom twoje wyjaśnienie. Powinienem przy zmianie kół lub ciśnienia w w kołach ( np. dopompowywanie któregoś z kół) naciskać ten przycisk?
Nie spotkałem się w innych autach z takim rozwiązaniem że niby ABS jak piszesz: "... ma się nauczyć nowych obrotów kół..." Oprócz Winniego mam jeszcze BMW 730 V8 z ABS-em i Mazdę Xedos 6 również z ABS-em. Z tego co wiem to ABS działa na podstawie "sygnału" z pierścienia "ząbkowanego" umieszczonego przy piaście koła i pilnuje aby koło nie straciło zdolności obrotowej - czyli się nie zablokowało. A zmiana opon czy całych kół, nie ma wg. mnie znaczenia - chyba że się mylę.
Ostatnio zmieniony przez Adcki dnia Wto 10:39, 09 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:29, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tak
jak masz niskie ciśnienie, to masz mniejszy promień toczny koła - oś koła jest bliżej ziemi
z liczby obrotów kół można stwierdzić, że jest mało powietrza
grupa VW na tym bazuje
z tego, co pamiętam, to siadasz w auto, jedziesz po prostej i wciskasz klawisz, na zestawie jeśli jest kontrolka, to zamruga i zgaśnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:49, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie jeśli dobrze rozumuję muszą być jakieś czujniki wysokości każdej osi względem podłoża (coś jak przy pneumatycznym zawieszeniu), które sprawdzają stan po włączaniu tego przycisku, zapamiętują go i jak coś się zmieni (np. ubytek powietrza w którymś z kół i przechył osi) - zapala się kontrolna lampka na zegarach.
Jest tak jak piszesz - wsiadam, jadę po prostej, wciskam przycisk , chwilę pali się kontrolka na desce i gaśnie. Czyli układ sprawdził stan, zapamiętał a jak coś będzie nie tak to zaświeci kontrolkę na zegarach - tak ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:36, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W tym przypadku chodzi o promień, a zarazem ilość obrotów koła na danym odcinku drogi(jeżeli masz w jednym z kół "kapcia" to jego promień jest mniejszy a koło wykona większą ilość obrotów od pozostałych) na podstawie porównania ilości obrotów kół system koduje rozmiary opon pomiędzy przodem a tyłem(jeżeli masz różne rozmiary) i na tej podstawie dopiero dopasowuje parametry kiedy ma zadziałać ABS. Trochę to skomplikowane, ale i tak w wielkim uproszczeniu o tym napisałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:03, 09 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
diku dobrze to zrozumiał, chodzi cały czas o liczbę obrotów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adcki
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:53, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Na początku kojarzyłem to z jakimiś czujnikami na osiach lub czujnikami ciśnienia powietrza we wnętrzu felgi, ale nic takiego nie znalazłem - stąd moje pytania do Was.
Dzięki Koledzy - ja też już rozumiem jak to działa. Całkiem niegłupie urządzenie
Pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:08, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Całkiem całkiem Bez dodatkowych urządzeń można kontrolować coś zupełnie innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty_bytom
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:20, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
na stronie forda znalazłem instrukcję do winiego, nie wiem czy link będzie działał, ale pod [link widoczny dla zalogowanych] jest pdf
na stronie 147 instrukcji, a 149 pliku jest opis jak wprowadzić własny kod itp
gdyby nie działało, to [link widoczny dla zalogowanych] jest link do owners manuals i tam mozna to wybrać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|