|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPILLON
Nowy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:23, 11 Maj 2009 Temat postu: jak wyregulować siłę hamowania w bębnach? |
|
|
Witam wszystkich!, to mój pierwszy post.
Winnim jeżdżę od siedmiu lat. 95 3,8L
Ostatnio na diagnostyce "wyszło", że między kołem tylnym lewym a tylnym prawym jest różnaca 60% siły hamowania. Pojechałem do serwisu, gdzie najczęściej naprawiam pojazd, jeżeli sam nie daję rady [a znam się wyłącznie w temacie elektromechaniki].
Zostały wymienione cylinderki w obu kołach, płyn, przesmarowane takim "złotym" smarem. W wyniku tych zabiegów wydawało mi się że hamulce tylne są duuużo lepsze, a na pewno ręczny działa teraz jak żyleta!!
Znowu pojechałem do znajomego do stacji diagnostycznej, i ku mojemu zdziwieniu, komputer pokazał, że siła hamowania tylnego prawego koła jest mniejsza o ok. 50% od koła tylnego lewego!! [podobno norma to max 30%]
Czy jest jakaś regulacja tego, czy coś znowu nie tak?
Dodam, że szczęki dużo powyżej minimum, sam widziałem.
Ostatnio zmieniony przez PAPILLON dnia Pon 0:24, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SKWIERZYNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:36, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jak ci rozbierali te hamulce to cz wyczyścili regulatory szczęk bo potrafią się zapiekać i nie działają poprawnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPILLON
Nowy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:03, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
... ano właśnie tego nie wiem, nie patrzyłem im cały czas "na ręce" , BHP i te sprawy.
Ale podejrzewam że tak , to jest dosyć porządny serwis, w moim Winnim robili duuuużo bardziej poważniejsze naprawy i byłem w 100% zadowolony ... no może poza ceną usługi
Ostatnio zmieniony przez PAPILLON dnia Pon 13:06, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1976rafik
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:32, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem,(U Mnie sie rozleciał)znaczna poprawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPILLON
Nowy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:18, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
... ano wszystko wyczyszczone i wyregulowane, ale różnica siły cały czas jest ok. 40%. Podejrzany jest przewód hamulcowy, ale nie zdecydowałem się na wymianę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SKWIERZYNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:08, 30 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no a jak się ma stan bębnów, czy ten "słabszy" nie ma czasem bruzd. ostatnio robiłem carismę też z takim przypadkiem wszystko dobre a w jednym bębnie duże buzdy, po wymianie 100 % poprawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPILLON
Nowy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:23, 30 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ARACLE napisał: | no a jak się ma stan bębnów... | to jest pytanie na które nie znam odpowiedzi na tą chwilę, ale dzięki za podpowiedź
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARACLE
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SKWIERZYNA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:17, 01 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
jak już będziesz je sprawdzał to zmierz też średnicę wewnętrzną czy nie ma rożnicy między jednym a drugim
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPILLON
Nowy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:50, 01 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
ARACLE napisał: | ...zmierz też średnicę wewnętrzną... | OK.
W serwisie jeszcze mieli koncepcję, że amortyzator może nie "dobijać" i stąd ta różnica na przyrządzie, bo podczas jazdy nie sposób stwierdzić różnicy.
Jak problem się rozwiąże to napiszę, może komuś innemu się przyda...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamb
Nowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:44, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem problem leży po stronie zużycia bębnów oraz w jakim stanie jest regulator, jak już wspomniano wyżej lubi się zacinać. Co do amortyzatorów to do końca bym nie wierzył, już parę razy miałem "naciągane" problemy przez diagnostów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|