 |
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario1975monza
Klubowicz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Złoczew (Łódzkie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:42, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
RobWan napisał: | Kody kodami, ale komentarz by się przydał do każdego. Np. ten:
P0804 "Obwód sterowania lampą przesunięcia skokowego 1-4 - usterka"
Lampa?
Tak sobie marzę.
Robert | tutaj masz opis RobWan ale jak cos z tego zrozumiesz jeste mistrzem taki lipny jest translator niemiecko polski ze,,,,,,, [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
windi95
Klubowicz
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Łużycka/ Nowa Ruda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:36, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
nie najgorszy ten opis. zawsze to coś więcej, zwłaszcza że tekst pierwotny w chmurkach jest po angielsku
może dlatego translator niemieckiego nie bardzo sobie poradził
Ostatnio zmieniony przez windi95 dnia Czw 23:38, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gobers
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Centrum Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:36, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A czytał ktos z OBD bez skanera, przy uzyciu diodki i mostka ?
To znalazłem w necie, może sie przydać komus:
W latach 70-ych pojawiły się pierwsze pokładowe systemy diagnostyczne. Każdy producent opracował własne procedury identyfikacji usterek, standardy transmisji danych z systemu do urządzeń zewnętrznych, oraz traktował informację o kodach błędów i stanie silnika jako wiedzę "fabryczną" - dostępną dla ograniczonej liczby odbiorców posiadających firmowe czytniki (skanery) diagnostyczne. Taki stan rzeczy był korzystny tylko dla koncernów samochodowych - niebawem jednak wszystko miało ulec zmianie...
W roku 1988 SAE (Society of Automotive Engineers) wprowadziło pierwszy dokument standaryzujący złącze diagnostyczne, oraz protokół komunikacji. Od 1 stycznia 1996 roku obowiązujący stał się system OBD II.
Co to jest OBDII/EOBD?
OBDII: On Board Diagnostic II (diagnostyka pokładowa 2 generacji)
EOBD: Eurpoean On Board Diagnostic (europejska modyfikacja OBDII)
Pod pojęciem OBDII lub EOBD rozumie się system diagnostyki pokładowej zgodny z odpowiednimi normami SAE oraz ISO. Dzięki ujednoliceniu sposobu komunikacji, jednym przyrządem diagnostycznym można podłączyć się i odczytać dane z dowolnego pojazdu zgodnego ze standardem OBDII / EOBD (niezależnie od marki samochodu).
OBDII / EOBD to nie tylko uniwersalny protokół komunikacji. System ten przede wszystkim definiuje procedury diagnostyczne realizowane przez sterowniki pojazdu, mające na celu wykrywanie usterek w jak najwcześniejszej fazie ich wystąpienia. System OBDII jest ukierunkowany emisyjnie i jego głównym zadaniem jest bieżący nadzór nad poziomem związków toksycznych z układów: wydechowego i zasilania w paliwo. Nadzorem tego systemu są objęte - oprócz elementów emisyjnie krytycznych - także elementy, których niesprawności mogą pośrednio zwiększyć emisję poprzez oddziaływanie swymi wejściami lub wyjściami na centralny system komputerowy.
Co to jest DTC?
DTC (Diagnostic Trouble Code) - kod usterki. Standard OBDII / EOBD wprowadził ściśle określony format kodów usterek i określił sposób opisu. Ponadto część kodów została zdefiniowana w przepisach SAE, oraz ISO. Kod usterki składa się z 5 znaków tworzących cztery pola; sposób odczytu i interpretacji kodu DTC przedstawia poniższy przykład:
Gdzie pierwsza litera oznacza:
B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)
Pierwsza cyfra oznacza:
0 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
1 - kod usterki zdefiniowany przez producenta
2 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SAE
3 - kod usterki standaryzowany w dokumentach ISO/SA
Druga cyfra oznacza:
3 - Określenie podukładu w którym wystąpiła usterka. W tym przykładzie jest to układ zapłonowy.
Pozostałe cyfry oznaczają:
01 - Szczególowe informacje o usterce. W tym przykładzie: wypadanie zapłonów w cylindrze 1.
Ostatnio zmieniony przez Gobers dnia Nie 17:24, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|