|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SETA
Klubowicz
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pyrlandia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:38, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro nie masz Over Drive, to jak możesz go wyłączać ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aircat
Kierowca
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:51, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
lockup = overdrive
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłymirus
Klubowicz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów WLKp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:22, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Coś mi się wydaje że albo nie wiecie o czym mówicie ze skrzynią albo złych informatorów macie wystarczy nawet w ostateczności poczytać internet
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:38, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To może po pięćdziesiątce to nam się rozjaśni
Z naciśniętym guzikiem na tej dużej wajsze redukuje do 3-ki i tyle!!! nie idzie na sztywno
chociaż trochę inaczej niż normalnie
na dwójce jest jeszcze sztywniej
Ale konwenter w żadnej pozycji nie blokuje się na sztywno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Speedo
Kierowca
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:45, 31 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no ale to jakby niezalezne od tego co sobie tam wbijesz, lockup jest elementem skrzyni i nie masz na niego bezposredniego wplywu, moze poczytaj jeszcze
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprzęgło lock-up Zespół sprzęgła lock-up składa się z tłoka przesuwnego z tarczą cierną. Tłok ma możliwość przesuwu osiowego. Przesuw tłoka w kierunku obudowy pompy (od strony silnika) powoduje docisk tarczy ciernej do wewnętrznej powierzchni obudowy i sprzęgnięcie pompy z zespołem turbiny.
Położenie tłoka lock-up jest uzależnione od kierunku napływu oleju zasilającego konwertor.Komputer automatycznej skrzyni biegów może za pośrednictwem zaworu w bloku hydraulicznym zasilić konwertor przez kanał wykonany w wale turbiny lub przez szczelinę pomiędzy wałem turbiny a tuleją statora skrzyni (zintegrowaną z obudową pompy oleju). Zasilanie przez kanał wału turbiny powoduje podawanie oleju przed tłok przesuwny i jego odpychanie od po 7 Duża różnica prędkości pompy i turbiny. Kierownica zablokowana przez działanie sprzęgła jednokierunkowego nie obraca się, co powoduje,że kierunek strumienia cieczy zostaje zmieniony tak, że „wspomaga” obrót wirnika pompy Mała różnica prędkości pompy i turbiny. Olej hydrauliczny, wypływając z wirnika turbiny, uderza w tylne powierzchnie łopatek kierownicy, które zakłócają jego przepływ. Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia kierownicy obracanie się w kierunku obrotów wirnika pompy, dzięki czemu powrót oleju do wirnika pompy jest niezakłócony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek11
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:38, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
OK. z over d. idzie sztywniej ale nie ma blokady na sztywno ? Tylko 2-3 razy sztywniej tak pisze w twoim linku
Chyba kupię drugą skrzynie do nauki !!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:29, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Inna skrzynia nic nie pomoże. Lepiej zakupić książkę do konkretnego modelu skrzyni,ale pozostaje jeszcze techniczny angielski(amerykański)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Speedo
Kierowca
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:02, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
troche mi sie zdaje mylisz pojecia
to o/d zwane rowniez overdrive to nadbieg - czyli taki bieg który ma mniejsze przelozenie, to tak jak w aucie ze skrzynka powiedzmy 5biegowo manualno, na 4 biegu masz przelozenie 1 - czyli ile obrotow walu korbowego w silniku tyle idzie na kola, 2000rpm na silniku 2000rpm na kola, piaty bieg jest nadbiegiem czyli wlasnie takim overdrivem automatowym ma przelozenie powiedzmy 0.7 czyli kola sie kreca szybciej niz silnik, co pozwala osiagnac wieksze predkosci kosztem mocy auta, w automacie mozna wylaczyc nadbieg jezeli potrzebna nam moc zamiast predkosci, to tak samo jakbys jechal manualem z przyczepa, by zaczal zdychac pod gorke i byc zapial bieg nizej, ale automat jak nazwa wskazuje jest automatem i w pewnych okolicznosciach na granicy mocy z predkoscia by zaczal wachlowac tymi biegami 3-4 3-4 3-4 i zeby go wtedy nie zarznac wylacza sie nadbieg czyli o/d
nieraz czytuje wypowiedzi flachowcow roznych ktorzy tego uzywaja do wyprzedzania itp, podziwiam, do wyprzedzania to jesk kick-down ktory przy bucie zrzuci nawet o 2 biegi ale coz, mozna i tak jak sie nie wie jak uzywac skrzyni albo ma sie zle ustawiana linke od kd
lock-up natomiast sluzy do czegos innego, powiedzmy ze jedziesz trasa z jednostajna predkoscia dajmy na to 100km/h, moc z silnika jest przekazywana na kola za pomoca sprzegla hydrokinetycznego, automat po wykryciu ze jedziesz jednostajnie zapina sobie lock-upa czyli spina na sztywno silnik ze skrzynia, jakby bez posrednictwa ukladu hydraulicznego sprzegla (cos jak w opisie powyzej), co pozwala na unikniecie strat poslizgowych oraz unikniecie przegrzania oleju, oczywiscie jak zaczniesz hamowac albo dasz wpipe lock-up zostaje rozlaczony i naped jest normalnie przekazywany przez hydrokinetyk
z podanego linka "Oczywiście hydrauliczny charakter przekazywania ruchu obrotowego powoduje poślizg pomiędzy wirnikami konwertora, zależny od obciążenia wału turbiny. Poślizg ten obniża sprawność sprzęgła hydrokinetycznego,lecz przede wszystkim jest źródłem ciepła odbieranego przez olej skrzyni biegów. Stąd też konwertory współczesnych przekładni
automatycznych są wyposażone w wewnętrzne sprzęgło cierne, tzw. lock-up. "
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek104
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:06, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jeezzuuu jakie wywody uczone
Ja co prawda mam 3,8, ale przy 100km/h mam obroty ok 1700- 1800, czyli masz OK
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|