|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rataksas
Nowy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 2:08, 31 Mar 2008 Temat postu: Kilka pytań laika czyli kto pyta nie błądzi... |
|
|
Witam zacne grono.
Pomocy potrzebuję i szperając po necie trafiłem na Wasze forum (mam nadzieję, że teraz i moje).
W zeszłym roku kupiłem Winniego z 98 roku, silnik 3,8.
Jeździ mi się naprawdę super, za dwa dni wstawiam go na wymianę oleju w skrzyni i w silniku. Zapewne mechanikowi też zadam parę pytań, ale najpierw prosiłbym o pomoc znawców, żeby nie okazało się, że z jego opowieści wyjdzie jakaś niestworzona baśń.
Silnik - zaczęła mi się palić kontrolka koloru żółtego po prawej stronie tablicy rozdzielczej (prawdopodobnie ma jakiś związek z silnikiem). Jednocześnie silnik - chyba od tego momentu - nie zawsze pracuje na równym poziomie. Przeważnie stając na światłach wskakuje mi momentalnie z obrotów standardowych na wyższe niż 1000, niekiedy nawet półtora (zmieniając biegi na Neutral). Towarzyszy temu tak jakby "stuk", który coś zwalnia, a obroty momentalnie wtedy właśnie skaczą. Po pewnym czasie wraca z powrotem do swojej normalnej pracy.
Mam pytanie co jest tego przyczyną? Może ktoś wie? Bo szkoda skrzyni.
Dodatkowo przy ostrym przegazowaniu z rury bucha czarna chmura dymu (jednorazowo). Też nie mam pojęcia co to może być.
Poza tym jeździ płynnie, bardzo dobrze współpracuje ze skrzynią.
Chociaż powiem szczerze, że czytając bardzo dużo o tym aucie przed zakupem myślałem, że będzie bardziej cichy w trakcie jazdy - a tutaj niekoniecznie. Może też jest na to rada?
ABS - zaczęła świecić się kontrolka i ABS zniknął. Nie ma. Nie wiem, czy ma to związek z jakimś czujnikiem, czy może to, że klocki wymagają też wymiany (co też będę robił).
PYTANIA, PRZY ZADAWANIU KTÓRYCH PALĘ SIĘ ZE WSTYDU - co to jest i do czego służy OVERDRIVE, przy przekładni zmiany biegów?
Jak w nim włącza się TEMPOMAT?
Z góry bardzo, bardzo dziękuję i pozdrawiam:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WK
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TARNOWSKIE GÓRY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:30, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
OVERDRIVE - to nadbieg czyli trójka + sztywne zesprzęglenie silnika ze skrzynią. Uzywasz w górach przy długich podjazdzach czy ciągnąć przyczepe. No i wtedy nie jedziesz na maks. prędkościach.
TEMPOMAT - włanczam machinalnie i jesli dobrze pamietam to
Lewy górny potem śrdkowy prawy
dodajesz szybkości klikająć górnym prawym
ujmujesz szybkości klikając dolnym prawym
Co do objawów to najlepiej pojedź na komputer.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klekot13
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 17:06, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
suchaj umnie jest tak samo jakis stuk jak by sie cos wlancaslo i spadaja obroty i tez nie rowno pracuje na wolnych , ale to nie jest zawur wolnych obrotow bo na gazie jest tak samo taz nie wiem co to jest a kurde jest troche dokuczliwe narazie zmienie swiece i zobacze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rataksas
Nowy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:46, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam i dzięki za odpowiedzi i pomoc.
On mi chodzi w zasadzie równo na niskich obrotach standardowych i równo po przeskoczeniu na te 1500-1600. Jeżeli chodzi na neutralu to zazwyczaj jest poniżej 1000, potem ten właśnie "stuk", który coś tam według mnie zwalnia i wskakuje na obroty wysokie. Pochodzi jakiś czas (cały czas zaznaczam, że równo) i znowu spada na obroty normalne. Natomiast podkreślam - pracuje równo i nie faluje. Tylko zmienia obroty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klekot13
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19:09, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
aha to umnie jest inaczej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzech1
Klubowicz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 22:20, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Rataksas !! - a czy to nie sprężarka od klimy ?? !! - bo tak mi się cosik zdaje ?? - bo to właśnie ona załącza się z lekkim stukiem i w tym momencie mogą obroty trochę wachlować !!,a co do tempomatu to tak jak WK-napisał - jest na kierownicy i się trochę tym"pobaw" i zobaczysz co i jak - ale na pewno załączamy lewym górnym potem środkowy prawy dajemy do pamięci i już sam jedzie !! ,a co do czarnego dymu to może ci za dużo spala
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rataksas
Nowy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:26, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Nie, klima nie, bo jeszcze wyłączona (w tym roku ze dwa razy włączałem jak słońce dawało przez szyby). No i mówię - obroty nie wachlują. Jest tak jak piszę - kręci ładnie na 0,8 a potem nagle STUK i wskakują na 1,5 - 1,6.
Z tym spalaniem za dużo to cholera wie. Teraz założyłem gaz (ale czarny dym był tez przedtem przy takim ostrym depnięciu na luzie) i spala 17,18 litrów gazu w Wawie. Z tym, że ja nie cisnę mu wychodząc z założenia, ze to samochód do do dostojnej jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krazowniksieci
Administrator
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wodzisław śląski
|
Wysłany: Wto 14:29, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
co do spalania to tak bedziesz miał one tak pala ale za to na trasie zmieścisz sie w 12.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sikor
Kierowca
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:48, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Rataksas:
1. Cosik mi się zdaje, że na krótkich postojach wajchujesz biegami-jeśli tak, to radzę się tego oduczyć, nie chce mi się tłumaczyć dlaczego-poszukaj na [link widoczny dla zalogowanych] tam było o tym dużo.
2.Sam nie jestem w tym jeszcze biegły, bo winniego mam od jesieni, ale z tego co wiem klima w winnim chodzi non stop.
3. Kopci Ci z rury, więc nic dziwnego, że świeci Ci sie Check Engine, musisz jechać na komputer
Pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzech1
Klubowicz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 21:14, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
sikor ma rację !! - zapomniałem Ci napisać że klima w "winim" pracuje cały czas , a co do biegów to zawsze jedź na "D" nawet jak dojedziesz do skrzyżowania to nie dawaj na "N" !!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|