|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sylas25
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:01, 09 Sie 2008 Temat postu: Problem z zapalaniem |
|
|
Witam jestem tu nowy i mam problem z odpaleniem mojego windstara, otóż od jakiegoś czasu jak go kupiłem (autko palone jest tylko na benzynie i gaszone też na benzynie a mam gaz) autko zapala w sposób bardzo dziwny. po przekreceniu kluczyka "bzyknie" sobie pompa i przy uruchamianiu silnika autko najpierw tak jakby chciało zapalać tzn 2-3 kaszlnięcia i następnie kręci sam rozrusznik. Więc go gaszę i znowu kaszlnie i sam rozrusznik tak jakby wogóle nie było zapłonu. tak kilka razy a potem wreszcie strzelił z paliwa i zapalał. kolega mi mówi że może być zapłon przestawiony, aha i czuć benzyne więc wydaje mi się że go zalewa. na gazie nie ma nic podobnego, autko dynamiczne i fajnie chodzi a na benzynie tak jakoś dziwnie, tak nieswojo. zgaszę go, mineły 4 godziny auto pali jak należy na benzynie. dzisiaj wywinął mi numer i wogóle nie zapalił, rozładowałem akumulator i nic. Chyba go całkiem zalało albo coś. sam niewiem co to jest a mechanikom trochę już nie wierze bo tyle razy płaciłem za nic. kupiłem już autko zagazowane i jest taka szeroka wtyczka która wchodzi do obudowy filtra powietrza i ona jest niedopięta, jeśli ją dopiąłem to na benzynie przy dodaniu lekko gazu auto sie zaczynało dusić a na wolnych obrotach jest ok. więc ją odpiąłem spowrotem i tak tylko lekko nasunąłem. nie mam opcji odpalenia na samym gazie więc nie moge sprawdzić czy zapala na gazie. ehh sam już niewiem co robić i czego to może być wina. ma ktoś jakiś pomysł?????
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Uśmiech
Nowy
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:56, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego z tego co napisałeś wychodzi że masz uszkodzony przepływomierz. To ta wtyczka przy filtrze powietrza.Mierzy ilosć powietrza którą zasysa silnik i dostosowuje do niej dawkę paliwa. Dlatego na gazie chodzi a na benzynie nie będzie!! Przepływomierz ma wewnątrz taki drucik grubości włosa jeżeli jest przerwany nie działa sprawdz sobie i będziesz na 100% pewny.Auto musiało strzelić na gazie bo 99 przypadków uszkodzeń przepływki to strzał! Jak uporasz się z tym to sprawdz stan kabli i świec to główny powód strzałów na gazie i możesz następną przepływkę załatwić a nie jest to tani element
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sylas25
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:39, 10 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
witam. właśnie na gazie nie strzela wogóle tylko na benzynie i to TYLKO przy zapalaniu. tak jakby zapłon był przestawiony. zastanawiam sie czy gaziarze nie pochrzanili tam czegoś bo się popodpinali pod różne kable i niewiem czy czegoś nie pochrzanili. ta wtyczka była cały czas odłączona i jak się ją wepnie to tylko świruje po zapaleniu auta. wydaje też mi się że zapłon został przestawiony do gazu a nie do benzyny. podobno że do gazu jest bardziej wyprzedzony niż do benzyny.Aha jeszcze co zauważyłem to to że jak przekręcam kluczyk to włącza się pompa i ona podaje gdzieś paliwo, i przy rozruchu wydaje mi się że auto próbuje zapalić ale tylko to paliwo które zostało tam gdzieś podane a potem to już tylko rozrusznik pracuje. Gasze go i znowu przekrecam i znowu pompa coś poda i daje na rozruch i tylko kaszlnie i potem znowu kreci. za jakimś 5,6 razem zapala. Moim błędem było nie naciśnięcie hamulca przy rozruchu bo to także wysprzęglnik (podobno) nacisnałem hamulec i za 5 razem zapalił. Moje zdanie jest takie że pompa powinna podać jakąś dawke na rozruch i w momencie zapalania już powinna podawać paliwo a ja jeśli 2,3 obrotami rozrusznika nie zapalę to muszę go gasić i od nowa. Nie jestem mechanikiem ani mądralą tylko próbuje jakoś to zrozumieć. zobacze na przepływomierz i na ten drucik
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Uśmiech
Nowy
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:18, 10 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Objaw z pompa to norma po kluczyku dobija ciśnienie na listwie wtryskiwaczy , wtryskami steruje komputer na podstawie przepływomierza i sond lambda.Nie bardzo wierze że gaziarze zapłon przestawili bo Winim z tego co się orientuję i znam na mechanice to dosyć trudne i kiepski dostep do czujnika połozenia wałka rozrzadu (niektórzy nazywają to aparatem zapłonowym) i nie powinno zmieniać się ustawień fabrycznych. A ztym naciskaniem hamulca(wysprzęglikiem) to ktoś niezły farmazon Ci wcisnął,na listwie wtryskiwaczy od strony alternatora jest zaworek taki wentylek do podpięcia zegara do pomiaru ciśnienia paliwa,przycinij go przed kluczykiem i zobacz czy jest paliwo i to samo zrób jak pompka dobije.Ale ja stawiam na przepływke
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Uśmiech
Nowy
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:41, 10 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno jaką masz instalację bo większość centralek gazowych ma opcje odpalania awaryjnego na gazie a gaziarze o tym nie mówią i który zakład w k-kowie Ci to montował? wysyłam Ci nr tel na priva to możemy przepiąc przepływkę od mojego i zobaczysz czy odpali a wcześniej zdejmij klemę + na 5minut żeby zresetować kompa ale jeżeli po wpięciu wtyczki auto nie reaguje na dodanie gazu to przepływka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid79
Pasażer z trzeciego rzędu
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:37, 16 Sty 2012 Temat postu: podobny problem |
|
|
Witam
I co wyszło z tymi objawami co kolega opisał mam to samo po wymianie pompy paliwa.
Dawid
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:07, 16 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Temat bardzo stary, bo z 2008r i wątpię aby był kontynuowany. Sprawdź przepływkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|