|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gobowiec
Kierowca
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:52, 24 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
na forum ASU podałem namiary na gościa co sprzedaje nowe skrzynie w niewiele wyższej cenie niż to co ASU wziął za naprawę. Poszukaj sobie. Może lepiej nówkę albo poszukaj na allegro - są regenerowane ze stanów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzech1
Klubowicz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 23:49, 28 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Gobowiec !! - podaj nam wszystkim namiary na te"nowe"skrzynki !! - a nie tylko na ASU
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
guzdekpl
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie, Rumia koło Gdyni Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:49, 04 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
mam pytanie czy ktos demontował skrzynie biegów czy bez wyjmowania silnika da radę???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gural
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:49, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
na asu jest ta tan tamt watek z dokladnym opisem jak wymontowac wszystko z tego co wiem tzrba silnik podniesc na sankach troche do gory bo inaczej nie da rady
tu masz dokladny opis kolegi dave07
Temat postu: Demontaż ASB Windstar Odpowiedz z cytatem
Witam- może się komuś przyda ???
Opis demontażu skrzyni w Windstarze.
Opisałem to bo może ktoś szukać opisu bardziej szczegółowego tak jak ja, a znalazłem tylko skrótowe opisy a nie chciałem narobić sobie więcej roboty niż potrzeba.
Trzeba sobie na to przeznaczyć sporo czasu bo jest sporo pracy, mnie to zeszło ok. 10 godz. A trochę skrzyń wyjąłem z samochodów, jeśli je można porównywać z ASB.
- podnosimy samochód i stawiamy na bardzo stabilnych podstawkach
- zdejmujemy koła
- zdejmujemy maskę przednią,
- demontujemy akumulator, podstawę pod akumulator, filtr powietrza,
- wypinamy kostki elektryczne od skrzyni a także od silnika, przewody od alternatora też trzeba wypiąć { najlepiej wypiąć wszystkie bo jest pewność że nic nie urwiemy wyciągając ASB z samochodu}
- demontujemy rozrusznik,
- osłonę konwertera
- odkręcamy śruby mocujące ASB z silnikiem zostawiając 2 {popuszczone}, które najlepiej jest późnij odkręcić. Jedna śruba jest dobrze ukryta. Odkręciłem ją nasadką z przedłużeniem chyba lepiej niż 1m i w dodatku potrzebny jest b.mocny przegub do tej nasadki.
- odkręcamy 4 śruby mocujące konwerter, ponieważ ASB wyciągamy razem z nim,
- wypinamy wybierak pozycjonera { ja odkręciłem nakrętkę mocującą dźwignię i zdjąłem z dźwignią, wypiąłem jedynie pancerz linki. Można zdemontować razem z całym uchwytem ale mnie tak poszło}
- odkręcamy linkę szybkościomierz {ja to zrobiłem odkręcając od dołu kluczem 24 plastikową nakrętkę od przedłużenia co idzie dalej do skrzyni. Trzeba również dobrze poszukać kostki elektrycznej co jest przy samym wejściu do skrzyni, jest mało widoczna}
- odkręcamy kolumnę kierownicy od sań
- demontujemy półosie,
- odkręcamy poduszki silnika
- podwieszamy silnik lub podnośnikiem podnosimy lekko w górę { ja podwiesiłem i silnik i skrzynię bo lepiej jest i bezpieczniej, tym bardziej że silnik będzie w ten sposób wisiał do momentu włożenia już wyremontowanej skrzyni
- podwieszamy skrzynię,
- demontujemy mocowanie ASB przy lewym kole,
- podnosimy silnik na tyle by móc zdemontować sanie
Ja sań nie demontowałem tylko opuściłem i następnie przekręciłem je stojąc przodem w kanale do samochodu w kierunku odwrotnym niż chodzą wskazówki zegara. Z tego względu nie domontowałem sań całkowicie, bo trzeba by cały wydech zdemontować a jest z nim trochę roboty, a śruby u mnie mogłem tylko odciąć.
Do wyjęcia musi być 2 ludzi
Teraz silnik opuszczamy w dół ile się da razem ze skrzynią , jeśli uznamy że nam wysunie się z połączenia z silnikiem {potrzeba ok. 10-15 cm, } odkręcamy pozostawione dwie śruby. Jeden niech przytrzyma skrzynię by się gwałtownie nie wysunęła. Później z kanału w dwójkę odsuwamy skrzynię od silnika. Ja ją miałem też podwieszoną więc po wysunięciu powoli opuszczałem w dół. I to by było chyba raczej wszystko. Ja po wyjęciu skrzyni założyłem zakryłem część kanału pod silnikiem i odłożyłem jeszcze podnośnik.
Bardzo pomocny w szczegółach był kolega Antrax do którego dzwoniłem jak coś nie wiedziałem. Skrzynię mi właśnie on wyremontował i działa bez zarzutu, a co najważniejsze zrobił to b.szybko{ w środę przywiozłem, a w sobotę wieczorem już jeździłem- w tym samym tygodniu} i kasę duuuuużo mniejszą niż we Wrocławiu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez gural dnia Pon 8:53, 06 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
guzdekpl
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie, Rumia koło Gdyni Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:47, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
dzieki troche tego jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gural
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:35, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
no ale opis jest konktretny i jak chce sie samemu wyciagac skrzynke to napewno pomocny
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|