|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 20:05, 07 Sty 2015 Temat postu: Dziwny odgłos po rozgrzaniu |
|
|
Witajcie. Od paru dni zauwazylem,a właśnie iwie usłyszalem dziwną rzecz. Na zimnym silniku jest wszystko ok, ale jak się rozgrzeje, to z tej strony, jak jest pasek zaczyna się takie "chrobotanie". Pasek, rplka i napinacz mają okolo 8-10 t tys mil. Nie wiem co to może byc. Może ktoś mi al taki przypadek?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Phil
Kierowca
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3miasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:24, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak dokładnie jest w 3.8, ale strzelam, że to pompa wody się kończy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
techniks-2
Kierowca
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hamburg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:02, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Zrzucic pasek i przejrzec wszystkie rolki,A ja stawiam na lozyska alternatora
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 12:44, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Może ty technikcs masz rację, bo wydaje mi się, że to koło alternatora, po którym idzie pasek, ma delikatne bicie.
Z drugie strony tez nie zmieniałem pompy wody od zakupu (2 lata) i też nie wiem, kiedy była zmieniana.
Pompę mam, ale nie miałem możliwości starej sciagnąć, jak zmieniałem pasek i rolki.
Czy jakbym chciał teraz zmienić, to myszę tez zmienić pasek i rolki? Co się może stać z pompą, jak jej nie zmienię?
Co sie może stać, jak nie zrobie na czas łożysk alternatora?
Nie wiem od czego się najpierw zabrać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiesiu
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:46, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Może się pasek rozleciec jak odpadnie rolka, może rolkę zablokować, na pompie wody może zacząć ciec, ogólnie nie powina stać się tragedia, choć myślę że taka uszkodzona rolka (łożysko) może wpływać na inne elementy pracujące na tym pasku. Ważne żeby upilnowac problem z chłodzeniem, żeby nie uszkodzić silnika w przypadku całkowitej awarii pompy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
techniks-2
Kierowca
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hamburg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:41, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Pompy nie wymieniaj jak nie cieknie,(chyba ze chcesz) Jak pasek nie piszczy to wymien tylko same lozyska w rolkach i alternatorze to koszt jest duzo mniejszy niz cale rolki.Ale nie wkladaj lozysk metoda mlotka, talko sciagacze,prasa, jak nie masz to daj jakiemus mechanikowi z prasa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 15:37, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie zacznę od wyciągnięcia alternatora. Jak nasłuchiwałem, to wydawało mi się, że to właśnie z tego koła po którym idzie pasek słychać te odgłosy.
Rozumiem, że muszę rozebrać alternator? Czy wymieniać przy okazji coś jeszcze? Niby ładowanie ma książkowe 14,4 V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
techniks-2
Kierowca
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hamburg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:22, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jak masz alternator rozebrany to koniecznie sprawdzic szczotki i stan komutatora. Jak komutator ma wyzlobienia po szczotkach to daj do przetoczenia i nowe szczotki a bedziesz sie cieszyl dlugo dobrym alternatorem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryczysko
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 20:59, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem nową pompę i powiem wam, że ( nie wiem, czy mam rację) to kółko jest chyba na tulei, a więc nie wiem, czy tuleja by tak charczała. Mam rację? Jakby było na łożysku, to co innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
techniks-2
Kierowca
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hamburg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:08, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
W pompie zazwyczaj sa panewki , ale gdyby nawet byly lozyska to ich nie wymienisz.pompa glosno chodzi jak juz simering przepuszcza
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|