|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubas
Klubowicz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mosina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:33, 10 Lip 2009 Temat postu: niska kompresja - jakie powinny być objawy ? |
|
|
jak w temcie - niska kompresja - jakie powinny być objawy ?
ktoś coś wie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur7710
Klubowicz
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GDAŃSK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:32, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
nierówna praca silnika na danym cylindrze ,gdzie jest niższa kompresja ,zwiększy się zużycie paliwa lub pojawi się paliwo w oleju przez nieszczelne pierscienie ,może byc też niższe ciśnienie przez wypalony zawór
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubas
Klubowicz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mosina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:25, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
pytam z ciekawości i czysto teoretycznie....po prostu jeden gość mnie zdziwił jak wysnuł teorię że mój winni ma kompresję na poziomie ok 5.5 do max 8 .... ale właśnie wydawało mi się że po pierwsze skoro po zakupie było ok to w ciągu roku przy niewielkich przebiegach trudno żeby silnik się skończył, a po drugie przy takich wartościach to nie wiem czy auto by odpaliło...o jeżdzie nie wspominając
zasadniczo chyba koleś powinien zmienić zegary pomiarowe ;p
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario1975monza
Klubowicz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Złoczew (Łódzkie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:33, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W starszych silnikach benzynowych stopien sprezania powinien wynosic od 6Mpa do 8Mpa(BAR) Mozliwe ze zle zrobil pomiar cisnienia badz aparatura w niezbyt dobrej kondycji u niego jest .pocieszajace jest to ze konstruktorzy z Saab-a dopracowuja silnik o zmiennym stopniu sprezania ale to potrwa jeszcze kilka latek kto ciekawy moze sobie poczytac [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłymirus
Klubowicz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów WLKp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:47, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wartość ciśnienia może być mniejsza ale przede wszystkim musi być równe ciśnienie na wszystkich garach bo inaczej będzie silnik kulał. Będzie też strasznie żarł paliwo jak będą wypalone zawory lub olej jak będą zużyte pierścienie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubas
Klubowicz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 818
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mosina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:10, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
podsumowując - gdyby było coś nie tak ze stopniem sprężania w moim winnim powinienem to raczej odczuć chyba czysto subiektywnie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur7710
Klubowicz
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GDAŃSK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:49, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
jeżeli byłoby niższe ciśnienie na jakimś cylindrze to na pewno byś to odczuł w mocy i zużyciu paliwa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Nie 13:53, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
a ja mam pytanie do znawców jak można zdiagnozować kondycję silnika bez rozbierania? na co zwrócić uwagę? że zmierzyć ciśnienie na garach to wiem, ale czy są jeszcze jakieś inne metody?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
x-pro
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wschowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:23, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Może wielkim znawcą nie jestem ale to jest bardzo proste. Zaczynając od najprostrzych spraw to:
- silnik powinien pracowac równo i cicho (tzn. nie powinno nic w nim "dzwonic", stukac itd.)
- druga sprawa w silnikach benzynowy przy odpalonym silniku po wyciągnięciu bagnetu do sprawdzania oleju nie powinno byc przedmuchów i nie powinno dymic z otworu od bagnetu.
-po trzecie trzeba wyciągnąc filtr powietrza i sprawdzic czy nie pluje olejam z odmy
-po czwarte przy ostrzejszym dodaniu gazu najlepiej podczas jazdy sprawdzic czy nie kopci na niebieskawo (to objaw spalania oleju przez rozszczelnione pierścienie)
To najprostsze sposoby do sprawdzenia ogólnej kondycji silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Nie 18:42, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
no więc silnik chodzi równo przy wolnych obrotach rzędu 1000, jak sam po czasie opuści na 800 to mam wrażenie że lekko kuleje ale to bardzo lekko. tyle tylko że mam gdzieś chyba przedmuch na wydechu i przy tych obrotach około 800 chodzi głośniej gdzieś w okolicy koła kierowcy. jak jest 1000 obrotów nie słychać tego. za cholerę nie możemy tego znaleźć. silnik nie kopci na niebiesko, filtr suchy, z bagnetu nic się nie wydobywa. nic też nie słychać żadnych stuków itp. no może pompę wspomagania lekko słychać, ale ponoć tak mają wszystkie. przy obrotach powyżej 2200 wydaje się być dość głośny silnik. do 2000 tys jest bajka podczas jazdy. może jeszcze pojeździ trochę
jeszcze co mnie denerwuje to jak stoję w korku czy na światłach i załączy się wentylator to obroty zaczynają mi falować od 200 do 800. muszę wtedy na gaz nacisnąć by trzymać wyższe obroty. mój znajomy mechanik twierdzi że z tym można żyć.
Ostatnio zmieniony przez franio123 dnia Nie 18:52, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|