|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit123
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:06, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Podczas ściągania miski w jej wnętrzu będzie magnes jeden,dwa, czasem trzy na którym po prostu osadzą się wszystkie opiłki metalowe jakie krążą wraz z olejem w skrzyni.Jak ściągniesz miskę weź szmatę i ją wyczyść od wewnątrz do sucha...
Może będzie jakis szlam w postaci "grafitowego piasku" chodzi o kolor i konsystencję,
Jeżeli będzie tych opiłków dużo to na dwoje babka wróżyła... zazwyczaj oznacza to iż ze skrzynią nie dzieje sie dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kobitka
Nowy
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 0:18, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
mario1975monza napisał: | Smarowanie tłoka wazna rzecz --fajnie by bylo gdybys wiedziała na jakim oleju autko chodzilo podaj wiecej info ile juz ma nabite na liczniku |
No cóż, prawda jest taka ,że pojecia zielonego nie mam. Ale chyba najlepszym wyjściem w tej sytuacji będzie kompletna wymiana oleju + filtra( tak to się chyba robi). A co do licznika to jakieś 185000km. Co prawda wymianą oleju i całą resztą zajmie sie mechanik , ale wolę wiedzieć co i jak( tak na przyszłość). No więc jakim olejem mam nakarmić moje autko?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit123
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:39, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie problem w tym że nie wiesz jaki masz tam olej!
"Do Ex lepiej nie dzwoń bo pomyśli że to pretekst żeby do niego wrócić
"
Nie wiadomo jaki rzeźnik nim jeździł wcześniej i co lał choćby z "oszczędności"...
Oleje dzielimy na trzy rodzaje:
Mineralne
Półsyntetyczne (są to oleje mineralne które składają się z dodatków syntetycznych)
Syntetyczne
zazwyczaj olej mineralny leje się po to do silnika aby silnik zaniedbany który nie widział często zmian oleju czymś zapchać... doszczelnić (olej ten jest gęstszy).
Pół syntetyk to alternatywa między jednym a drugim w większości zawiera więcej substancji myjących silnik od wewnątrz. Czyli pozwala utrzymać silnik w czystości bez większych osadów związanych z jego pracą.
Syntetyk to już klasa sama w sobie ekstremalnie płynny przy niskich jak i wysokich temperaturach co poprawia smarowanie silnika przy zimnym jak i gorącym motorze (silniku). Duża ilość substancji myjących pozwala utrzymać silnik w bardzo dobrej kondycji przez długie lata.
cyferki w oznaczeniach 5W30 ,15W40 , 0W30 oznaczają w jakich temperaturach olej zachowuje swoje właściwości smarujące
5W - minimalna temp. -30st
10W - minimalna temp. -25st
15W - minimalna temp. -20st
To tak bardzooooo ŁOPATOLOGICZNIE!!!
Jeżeli masz olej mineralny i zazwyczaj do takich informacji wyjściowych trzeba się odnieść jeżeli nie wie co się ma w silniku to na Twoim miejscu zalałbym pół syntetyka 10w40 (nie zaszkodzisz ani nie polepszysz)
np. ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
a następną wymianę zrobił bym już na oleju 5W30. (czyli pełen syntetyk)
Ostatnio zmieniony przez pit123 dnia Pią 10:08, 25 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kobitka
Nowy
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 10:22, 25 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
WIELLLLLLLLLLLLLLLLLKIE DZIĘKI!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Czw 20:44, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
witam, może ktoś pomoże znaczy się wytłumaczy. chodzi o to że po zaparkowaniu samochodu zaczyna lecieć mi płyn z chłodnicy lub z jej okolicy gdyż nie mogę namacać. w zasadzie to kropelkuje raz mocniej raz mniej w każym razie plamkę zostawiam na ulicy. jednak nie leci cały czas. po jakimś czasie przestaje i samochód może stać tydzień a płynu ze zbiorniczka nie ubywa. aż do następnego wyjazdu.
rozumię że jak by była nieszczelność to leciało by cały czas. dolewałem środki uszczelniające jednak nic to nie dało. ma ktos jakieś sugestie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diku
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Gierałtów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:46, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Płyn wycieka poniewaz w chłodnicy przy rozgrzanym silniku masz o wiele większe ciśnienie niż to które nas otacza. Wyciekado czasu wyrównania się ciśnień i to cała filozofia, podczas jazdy na pewno też wycieka. Jeśli otworek jest bardzo mały o otwiera się dopiero po nagrzaniu silnika będzie dość cięzko zlokalizować to miejsce, trzeba niestety cierpliwości i uporu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Czw 22:32, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
cholerka, to jak to znaleść? wszysto zabudowane, może jakieś skuteczniejsze środki są do uszczelniania chłodnic?
Ostatnio zmieniony przez franio123 dnia Czw 22:32, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario1975monza
Klubowicz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Złoczew (Łódzkie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:17, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
pierwsza rzecza jaka bym zbadal to korek chlodnicy czy jest ok pozniej wezyk do zbiornika czy nie jest zapchany
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franio123
Mistrz Kierownicy Windstara
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 515
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Pią 8:50, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wężyk ze zbiorniczka jest drożny, korek chłodnicy jak sprawdzić? po odkręceniu korka na ciepłym silniku puszcza ciśnienie, ale to chyba normalne. woda w chłodnicy jest pod sam korek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aircat
Kierowca
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:46, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przy korku chłodnicy masz oprócz wężyka do zbiorniczka 2 króciec zaślepiony który pomija korek. Podłącz tam sprężarkę na zimnym silniku i napompuj układ do ok 1 atmosfery, nic nie popsujesz bo powyżej pewnego ciśnienia korek upuszcza nadmiar. Po
chwili zobaczysz gdzie masz wyciek, płyn jest zimny i nie odparuje. Ja miałem wyciek z uszczelki pompy wody i nie mogłem go znaleźć przez długi czas, dopiero tą metodą się udało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|