|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:29, 16 Gru 2014 Temat postu: Coś się dzieje ze skszynią |
|
|
Witam.
Wszystko zaczęło się od wypadnięcia chyba trzeciego biegu po około 40 km trasy i wjechaniu do miasta, może nie że wypadał, tylko nie wskakiwał z niższego , ale po puszczeniu gazu wskakiwał i można było jechać dalej. Za trzecim razem zaczęło mrugać OD, po zgaszeniu i odpaleniu silnika OD nie mrugało dopóki znów nie wypadnie bieg. Wymieniłem olej i filtr, i przez parę dni wszystko było w porządku. Niestety sytuacja powtórzyła się, ale teraz OD zaczyna mrugać po przełączeniu na D. Skrzynia z mrugającym OD zachowuję się wręcz wzorowo, jeszcze lepiej niż przed tym, auto jedzie jak pociąg wogule nie czuć zmian biegów, tylko przy ruszaniu muszę mocniej wciskać gaz, i na jałowych obrotach jak puszcze hamulec to już nie rwie tak do przodu tylko ledwie rusza, a wystarczę małe wzniesienie i chyba nie ruszy.
Jak myślicie, co jej jest?
A i jeszcze, gdzie w Białymstoku i okolicach można zdiagnozować skrzynie?
Ostatnio zmieniony przez jurkin dnia Wto 0:38, 16 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Phil
Kierowca
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3miasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:07, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mrugające OD oznacza tryb awaryjny skrzyni. Tryb się włącza, jak któryś czujnik widzi, że coś chodzi nie tak.
Ja mam bardzo podobną sytuację. Nie wchodzi mi 4 bieg jeśli nie puszczę gazu. Jak puszczę na chwilę gaz, obroty spadną i 4 się załącza i przy delikatnej jeździe ją trzyma, ale jak jest np. pod górkę lub mocniej nacisnę gaz to zrzuca na 3 bieg.
Komputer pokazuje błąd poślizgu między 3 i 4 biegiem, więc obstawiam, że w moim przypadku winne są zużyte tarczki i niestety lekarstwem na to jest tylko remont skrzynki. Na razie jeżdżę ile się da.
Też zmieniałem olej i próbowałem dodatków do skrzyń automatycznych, min. Wynn's, skrzynka trochę gładziej przerzuca, ale problem z biegami pozostaje.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał, czy skrzynki w 3.0 i 3.8 pasują między sobą w rocznikach 95-98, bo słyszałem, że już w 98-03 były inne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arniak
Pasażer z pierwszego rzędu
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:59, 30 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem podobny problem, pseudo mechanik wymieniał olej. Zamiast oryginalnego poszedł tańszym kosztem i miałem takie objawy, po reklamacji i zalaniu oleju ,,motokraft-ford-dextron" wszystko wróciło do normy. Z tego co czytałem, każdy olej ma specyfikę
właściwości przy temperaturach panujących w skrzyni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurkin
Pasażer z drugiego rzędu
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:23, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Byłem u mechanika, i komputerek powiedział że jest spalone sprzęgło jedynki i dwójki, oraz zepsuty czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów, mechanik skasował błędy i OD już nie mruga, skrzynia pracuje pięknie i ładnie tylko czasami jej coś odbije i wyrzuci bieg lub zredukuje na niższy, zauważyłem że dzieje się to przy prędkości 40-60kmh, czy to może być wina tego czujnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|