Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna FORD WINDSTAR KLUB
www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kasowanie luzu na maglownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:22, 03 Kwi 2015    Temat postu: Kasowanie luzu na maglownicy

Kochani, szybkie pytanka.

Czy przekładnia kierownicza w Winim ma śrubę do kasowania luzów?

Czy maglownica w 3.0 i 3.8 jest taka sama?

Czy wszystkie Windstary są tak niewdzięczne, czy tylko moja padlina sypie się non stop?

Będę wdzięczny za odp. na dwa pierwsze pytania Razz

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SETA
Klubowicz


Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 1101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:30, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Odpowiadam na pytanie 3.
Nie kupuj Windstara. To skarbonka bez dna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:34, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Jak bez dna? Ja mam jeszcze podłogę całą Razz

Na fotkach przekładni znalazłem wspomnianą śrubę, mam nadzieję, że uda mi się ją trochę przykręcić. Gorzej, bo nie wiem czy jest do niej dostęp od spodu auta bez rozbierania wszystkiego wokół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:10, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Opowiedz coś więcej , no i nie zapomnij napisać czy się udało .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:30, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Śruba jest po lewej stronie maglownicy, zdaje się 17 albo 19, już nie pamiętam dokładnie. Dostęp do niej jest całkiem niezły, wystarczy dłuższa nasadka na grzechotce.
Bardzo ciężko było ją ruszyć, ale wystarczyło dokręcić pół obrotu i auto znacznie lepiej się prowadzi. Wciąż pozostał jednak lekki luz na drążkach więc będę próbował ją jeszcze trochę dokręcić, ale na razie nie mam dostępu do podnośnika.

Głównie chodzi o to, że mam końcówki drążków wkrótce do wymiany, a z luzem na maglownicy nikt nie chce ustawiać geometrii. Używaną przekładnię można nawet za 100 zeta wyrwać, ale nie wiadomo ile podziała. Regeneracja to minimum 500, a też różnie to bywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:18, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Miałem wczoraj auto na podnośniku , wymieniałem gumy na stabilizatorze i przypomniało mi się , żeby poszukać tej śruby . Na moje oko to nie będzie 17 , szybciej 21 ale nie mam pewności . Brakło mi czasu na zmierzenie jej , ale na dniach muszę się też za to zabrać .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
Kierowca


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3miasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:10, 15 Kwi 2015    Temat postu:

Jakby ktoś był ciekaw, to podnośnik lub kanał jest potrzebny tylko ewentualnie, żeby ruszyć śrubę jeśli jest mocno zapieczona.
Ostatnio nie miałem dostępu do podnośnika, to wjechałem przednim lewym kołem na felgę 5,5x14 cali (opona zimowa Yokohama, jakby to miało jakieś znaczenie). Upewniwszy się, że moja genialna konstrukcja jest stabilna, wsunąłem się na plecach pod auto. Przy pomocy grzechotki i nasadki 19 dokręciłem śrubę jeszcze. Potem ją luzowałem, bo kierownica nie chciała odbijać Razz

W każdym razie luz się wyraźnie zmniejszył, kierownica chodzi sztywniej.
Pewnie auto prowadziłoby się całkiem nieźle, ale nie mam zbieżności. Muszę wymienić końcówki i poduszkę lewego McPhersona. Prawą wymieniłem w zeszłym roku, a lewa wytrzymała pół roku, aż się ostatnio poddała Razz I chyba nawet łożysko się rozsypało, bo napierdziela przy skręcaniu.

To tyle w temacie.


Ostatnio zmieniony przez Phil dnia Śro 20:10, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banshee
Mistrz Kierownicy Windstara


Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin , DLU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 15 Kwi 2015    Temat postu:

Piszac " podnośnik " miałem na myśli " lewarek typu żaba " , wygodniejszy w użyciu i chyba bezpieczniejszy niż seryjny pantograf , mam go zawsze w aucie . Ta śruba naciska na ślizgacz listwy w maglownicy dociskajac ja do ślimaka , dlatego nadmierne dokręcenie jej może prowadzić do blokowania się kierownicy w pozycji skrętu . Pomaga na jakiś czas jeśli nie masz wyrobionych zębów na listwie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORD WINDSTAR KLUB Strona Główna -> Pytania / zawieszenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin