|
FORD WINDSTAR KLUB www.Windstar.fora.pl --- www.Windstar.Club.prv.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sufa
Nowy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:14, 07 Lis 2010 Temat postu: Zasada działania zawieszeni apneumatycznego |
|
|
Witam
Pewnie mój problem zalatuje dyletanctwem, ale... może mi wyjaśnicie?
Jak to działa? Tzn, czy ma za zadanie pilnować poziomu czy prześwitu? Czy obu naraz?
Jeśli jechałem sam zostawię samochód na powiedzmy dobę na płaskim, wsiądę też sam, to po stacyjce ma zacząć pompować?
A jeśli zostawię na go na pochyłym?
A jeśli wysiadłem sam, a na drugi dzień wsiądzie nas powiedzmy czwórka?
I na koniec... jak często powinien pompować?
Jeśli auto stało dziesięć godzin, to powinien pompować?
Dodam, że kontrolka robi test, jak i inne kontrolki i później się nie zapal, czyli OK.
Pytam o to wszystko, bo odnoszę subiektywne wrażenie, że kiedyś pompował nie tak często.
Jacek
Ostatnio zmieniony przez sufa dnia Nie 16:15, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłymirus
Klubowicz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów WLKp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:40, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zasada jest w miarę prosta.
Na środku tylnej belki zawieszenia jest umieszczony czujnik wysokości który jest odpowiedzialny za wysokość auta (poziom między przodem a tyłem auta) i jeżeli wsiądzie Cię lub Was np. czworo to po włączeniu zapłonu czujnik ten zobaczy że siedzi tył auta względem przodu i wtedy włącza się sprężarka w celu dobicia ciśnienia w poduchach a tym samym podniesienie tyłu auta.
Jeżeli wsiadasz sam i wysiadasz sam to sprężarka nie musi się włączyć choć uzależnione jest też to od pogody ciepło, zimno (prawa fizyki rozszerzalność gazów)
Przy poduchach są też umieszczone elektrozawory które regulują też ciśnienie w poduchach miedzy sobą.
Sprężarka pompuje w zależności czy jest na odpowiednim poziomie tylna belka zawieszenia a nie np. bo minęła godzina.
Jeżeli test kontrolki jest dobry i potem już się ona nie zapala to znakiem że jest wszystko dobrze (w ramach tolerancji przewidzianej przez producenta).
Pompowanie częste może być uzależnione, jak już wcześniej pisałem też od pogody ale w Twoim przypadku może być też początek kończenia się któreś poduchy (przetarcia)
To się napisałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sufa
Nowy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:18, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
miłymirus napisał: | Zasada jest w miarę prosta... |
Dziękuję :)
Poobserwuję tę częstotliwość pompowania, być może to subiektywne wrażenie lub, jak wspominasz, wpływ ciśnienia atmosferycznego.
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|